מגזין אולפן ביתי / סאונד / איך תבחר כרטיס קול מקצועי לאולפן שלך?
כרטיס קול מקצועי לאולפן ביתי

איך תבחר כרטיס קול מקצועי לאולפן שלך?

כרטיס קול מקצועי הוא מרכיב חשוב ביותר בכל אולפן הקלטות ביתי או מסחרי. קיים מבחר גדול של כרטיסי קול להקלטה, אשר נבדלים זה מזה בפרמטרים שונים, ביניהם:

– אופן החיבור למחשב (כרטיס קול חיצוני או פנימי, כרטיס בחיבור USB או Firewire)
– מספר הכניסות והיציאות בכרטיס (מספר הממירים פנימה והחוצה)
– איכות הממירים
– הפיצ'רים השונים של הכרטיס (פראמפ, ממשק מידי, יציאת אוזניות, קונטרולר עוצמה ועוד)

צריך לבחור כרטיס קול לאולפן ביתי? במאמר זה ננסה לעשות סדר בבלגן ונעזור לך לבחור את הכרטיס שמתאים לצרכים שלך.

מה תפקידו של כרטיס קול?כרטיס קול חיצוני של Akai

כרטיס הקול אחראי על עיבוד הסאונד שנכנס ויוצא אל ומן המחשב, ועל המרת הסאונד מפורמט אנאלוגי לפורמט דיגיטלי (כניסות) ומסיגנל דיגיטלי לסיגנל אנאלוגי (יציאות). ככל שמשתמשים בכרטיס איכותי יותר עולה איכות ההמרה והעיבוד בהתאם, והסאונד שאנו שומעים או מקליטים הופך צלול יותר ופחות מעוות.

האם אני צריך כרטיס קול מקצועי?

כמעט כל מחשב מגיע עם כרטיס קול מובנה על גבי לוח האם שלו. האם כרטיס כזה מספיק לצורך עבודת אולפנית ויצירת מוסיקה? התשובה היא שלילית. כרטיס קול On-Board יניב סאונד באיכות ירודה שעשויה להתאים למשתמש הממוצע שמעוניין לשחק במשחקי מחשב ולהקשיב פה ושם למוסיקה ב-Youtube אך לא ליצירת מוסיקה ברמה מספקת. כמו כן בכרטיס המובנה בלוח האם אין חיבורים מתאימים למיקרופונים מקצועיים, ואיכות ההקלטה תהיה ירודה ביותר. כמו כן הכרטיסים המובנים מאפשרים לעבד ולשמוע אודיו ברזולוציה של 16bit בלבד – רזולוציה שאינה מספיקה לצרכים אולפניים. מי שמבקש להתחיל ליצור מוסיקה בתור תחביב שולי בלי להשקיע יותר מידי כסף ברכישת כרטיס קול, יכול להשתמש בשלב ראשון בכרטיס הקול המובנה, אם יוריד ויתקין את הדרייבר החינמי Asio4all שיעזור להתגבר על בעיית ה-Latency (השהייה) שנוצרת כאשר משתמשים בכרטיס המובנה.

השורה התחתונה: מי שרוצה ליצור מוסיקה באופן מקצועי צריך כרטיס קול מקצועי!

אז איזה כרטיס קול מקצועי לבחור?

ההיצע של כרטיסי קול מקצועיים גדל מאד בשנים האחרונות, וחשוב מאד שכל אחד יתאים את כרטיס הקול לצרכים שלו. הנה כמה מאפיינים אותם רצוי לקחת בחשבון לפני שבוחרים ממשק אודיו מקצועי ליצירת מוסיקה:

1. אופן החיבור של כרטיס הקול למחשב: כרטיס פנימי או חיצוני

כרטיס קול פנימי יהיה בדרך כלל זול יותר, ובאופן כללי אינו נופל באיכות הסאונד מכרטיס קול חיצוני, אך הוא יהיה בדרך כלל נוח פחות לעבודה אולפנית. אם מחשב האודיו שלכם הוא מחשב נייד, או אם אתם רוצים ממשק אודיו שישמש אתכם גם בהופעות חיות אתם צריכים כרטיס קול חיצוני. רוב כרטיסי הקול המקצועיים והחצי מקצועיים החדשים יהיו חיצוניים, יחד עם זאת, יש עדיין יוצאי דופן, וכמובן שניתן למצוא כרטיסים פנימיים בשוק היד השניה.

 

2. חיבוריות  USB2 ו-USB3 או Firewire

כרטיס קול חיצוני יכול להתחבר למחשב ב-USB או ב-Firewire. בעבר חיבור ה-Firewire נחשב איכותי יותר אך עם התקדמות הטכנולוגיה וכניסת USB2 ועכשיו USB3 לתמונה היתרון שלו נעלם, ולמעשה חיבור ה-Firewire הופך פחות ופחות פופלרי. יחד עם זאת כרטיסים רבים משתמשים עדיין בחיבור זה. שימו לב: לא בכל מחשב ישנו חיבור Firewire וגם אם ישנו אחד כזה הוא בדרך כלל לא באיכות מספקת. לצורך עבודת אודיו יש צורך בכרטיס Firewire איכותי, כאשר מומלץ כרטיס עם צ'יפ של חברת Texas Instruments. כרטיס קול אשר מחובר ב- Firewire בשילוב עם כרטיס Firewire לא איכותי יניב במקרים רבים תוצאות לא רצויות כמו רעשי לוואי, ניתוק תקשורת האודיו, קליקים, טיקים… הבנתם את הרעיון. אם אתם רוצים את הנוחות שבכרטיס קול חיצוני בלי להסתבך יותר מידי ועם הסתכלות לעתיד, מומלץ לרכוש ממשק אודיו בחיבור USB.

בנוגע לכרטיסים המתחברים ב-USB שימו לב שכרטיסים רבים לא תומכים בחיבור USB3, ולא יעבדו איתם כראוי. בדקו שיש במחשב שלכם חיבור USB2 פנוי שיאפשר חיבור של כרטיסים כאלה, ובכל מקרה בדקו ענייני תאימות בהקשר זה מול החנות ממנה אתם רוכשים את הכרטיס.

3. כמה כניסות ויציאות?

מספר הכניסות יקבע כמה כלים תוכל להקליט/לחבר למחשב בו זמנית. שתי יציאות הן הכרחיות לצורך חיבור לשני מוניטורים/רמקולים. כניסות ויציאות נוספות יאפשרו גמישות בחיבור אפקטים חיצוניים וסינטיסייזרים למחשב. ליוצרי מוסיקה אלקטרונית, או ליוצרים אשר לא מתכוונים להקליט יותר משני כלים בו זמנית יספיק בדרך כלל כרטיס קול מקצועי סטנדרטי עם שתי כניסות ושתי יציאות. מי שמתכוון להתמקד בהקלטות לייב של כמה כלים במקביל יזדקק לממשק אודיו עם יותר כניסות.

כרטיס קול לאולפן הקלטות של Focusrite

4. ממירים ואיכות ההמרה

הרכיב החשוב ביותר בכרטיס הקול אילו הממירים. על כל כניסה או יציאה של הכרטיס יושב ממיר אשר אחראי על המרת סיגנל אנאלוגי בדיגיטלי ולהפך. ממירי A/D הם ממירי כניסה שממירים סיגנל אנאלוגי לסיגנל דיגיטלי (שבו מיוצגת אינפורמציית האודיו במחשב). ממירים אלה ישפיעו על איכות ההקלטה. ממירי D/A הם ממירי יציאה שממירים סיגנל דיגיטלי לסיגנל אנלוגי- הם ישפיעו על איכות ההשמעה. איכות הממירים היא המאפיין החשוב ביותר של ממשק האודיו שלכם. ממירים איכותיים יותר יתנו סאונד צלול, עמוק, פאנצ'י ונאמן יותר למקור. ממירים טובים פחות ייתנו לנו סאונד מעוות, יחס אות לרעש גרוע (הרבה רעש בעת הקלטה ביחס לסיגנל), וסאונד עם פחות עומק וחדות. כרטיסי קול שונים מאפשרים רזולוציות המרה ועבודה שונות. לא נכנס כאן לעומקם של דברים בתחום הרזולוציה הדיגיטלית, אך יש לשים לב שממשק האודיו שאתם רוכשים מאפשר עבודה ברזולוציה של לא פחות מ-96Khz ו-24 ביט. מומלץ במיוחד להימנע מכרטיסי קול שמאפשרים עבודה בתדר דגימה של 48Khz בלבד.

5. פרהאמפ ופאנטום

פרהאמפ (או קדם מגבר) הוא רכיב אולפני הכרחי למי שמעוניין להקליט מיקרופון. אומנם ניתן לרכוש פרהאמפ בנפרד מכרטיס הקול, אך בשלב ראשון כרטיס קול עם פרהאמפ מובנה יהווה פתרון זול יותר. רוב הפרהאמפים שבאים עם ממשק האודיו אינם מהאיכותיים ביותר אך בהחלט עשויים להספיק להקלטות אודיו ראשונות. כרטיס קול שמגיע עם פרהאמפ יספק בדרך כלל גם Fantom Power – מתח חשמלי של 48volt אשר נחוץ להקלטת מיקרופון קונדנסר.

ממשק אודיו לאולפן ביתי

6. ממשק מידי

ממשק המידי מאפשר תקשורת בין מקלדת שליטה וציוד מידי אחר לבין המחשב. ניתן כמובן לרכוש ממשק מידי בנפרד מכרטיס הקול, אולם כרטיס קול עם ממשק מידי הוא יתרון.

7. יציאת אוזניות

מומלץ מאד לרכוש ממשק אודיו עם יציאת אוזניות אשר מוגברת בנפרד, גם אם הדבר מייקר קצת את המחיר של הכרטיס.

8. קונטרולר ווליום

כרטיס קול עם כפתור ווליום פיזי ששולט על עוצמת היציאה יכול להיות שימושי מאד, ויחסוך לנו רכישה של קונטרולר נפרד כזה: מאד לא נוח לשלוט בעוצמה בעזרת העכבר. עדיין יש לזכור שההנחתה בכרטיס עצמו תתבצע תמיד במדיום הדיגיטלי ועל כן תגרור ירידה באיכות הסאונד. בסופו של יום אין תחליף לקונטרולר ווליום אנלוגי

9. Latency

Latency הוא הזמן מהרגע בו נכנס סיגנל אל המחשב ועד הזמן שהוא נשמע. כלומר זהו הזמן מהרגע שנלחת על קליד המקלדת השליטה (או מהרגע שננגן צליל בגיטרה) ועד הרגע בו נשמע אותו. כרטיס קול מקצועי מגיע עם דרייבר ASIO שמאפשר להגיע ל-Latency נמוך. Latency של 12 אלפיות שניה יספק את רבים מהמוסיקאים, אך הנגנים הטובים ביניכם ירצו ממשק אודיו שמספק יציבות גם באיזורים של 5 אלפיות שניה (על מנת לאפשר נגינה מהירה שלא תופרע על ידי העיכוב).

10. יציבות ואמינות

כרטיס קול הוא רכיב מרכזי באולפן ועל כן חשוב במיוחד לרכוש אחד כזה שיהיה יציב, נוח לתפעול, ואמין. דרייברים יציבים זה שם המשחק: אנחנו רוצים לעסוק ביצירת מוסיקה ולא בתפעול תקלות!

על איזה כרטיס קול אנחנו ממליצים?

בטווח המחירים הנמוך ובתור כרטיס קול התחלתי אנו ממליצים על ממשקי האודיו הבאים:

Steinberg UR22 – חיבור USB
כרטיס קול לקיובייסNI Komplete Audio 6 – חיבור USB
כרטיס קול של NI

Focusrite Scarlett 2i2 – חיבור USB
ממשק אודיו Scarlett

 

בטווח המחירים הגבוה יותר אנחנו ממליצים בחום על הכרטיסים של RME:

RME Fireface UC / RME Fireface 802 – חיבור Firewire/USB

כרטיס קול מקצועי של RME


RME Babyface – חיבור USB

RME בייביפייס

אודות נועם גינגולד

איש הסינתסייזרים ומייסד LFO. נועם הוא מוסיקאי ומפיק מוסיקלי, זוכה פרס אקו"ם לשנת 2010, ומעצב סאונד בעל שם עולמי. בפלאגינים בסינטיסייזרים ובסאונדים שנועם פיתח משתמשים המפיקים והיוצרים הטובים בעולם ביניהם: סיימון פוספורד, טרנט רזנור, גיי סיגוורת', אד בולר, אד סטארינק, ריק סימפסון ורבים אחרים.

59 תגובות

  1. כתבה מצויינת ועזרה מאוד… תודה

  2. מבסוט עליך.. ממש עזר לי!!! תודה

  3. תודה רבה המדריך אחלה בחלה!!!!!!

  4. תודה רבה לך!!!
    כתוב כל כך מסודר וברור

  5. ממליץ בחום על הכרטיס FastTrack Ultra 8R
    חיה רעה סוחב הכל, ואפשר למצוא ב EBAY ב 150$.
    בארץ עולה 3000 שח

  6. שלום,
    מישהו יודע עם ה SPL crimson מתמודד ראוי נגד RME UC?
    אני יודע שSPL חברה איכותית ביותר אבל זהו הכרטיס סאונד הראשון שלהם.
    אני אשמח לכול תגובה.
    ראיתי את הכרטיס הזה בחנות ואהבתי את הפיצ'רים שלו אבל אין לי אפשרות לבחון אותו מבינת סאונד
    מבלי לקנות.
    אני מחפס לקנות כרטיס שלישי (ואחרון לעשור הקרוב 🙂
    תודה,
    רועי

  7. אני מתלבט בין focusrite scarlett 2i4 לבין focusrite scarlett 2i2 ולקנות ממשק מידי בנפרד.
    לא נראה לי שאני אצטרך בזמן הקרוב עוד 2 יציאות..

  8. אני מתלבטת בין כרטיס קול ומיקרופון למכשיר zoom לצורך הקלטת בעיקר שירה עם ליווי גיטרה/פסנתר. מה ההבדל המהותי בין המכשירים האלה? חשבתי על כרטיס קול Focusrite Scarlett 2i2 ומיקרופון Audio Technica AT2020. אני בתחילת דרכי וחשוב לי שיהיה לי נוח לתפעול ואיכותי מבחינת איכות ההקלטה.

  9. היי,
    כתבה מעולה !
    אני מנגן תופים (יש לי כרגע קיט אלקטרוני, מתכנן בעתיד לרכוש גם סט אקוסטי), גיטרה ופסנתר, וגם שר, ואני מעוניין להקליט את עצמי בבית.
    האם ה Scarlett 2i2 הוא מענה מספק ?
    האם יש תחלופות מתאימות יותר אך לא שייכות לטווח המחירים הגבוה ?

    תודה !

  10. אני מתלבט לגבי כרטיס USB והביקורות באינטרנט יותר מבלבלות מתורמות להחלטה.

    להוסיף על זאת, יש ערכות הכוללות כרטיס קול, מיקרופון ואזניות (אני מניח ששני האחרונים תמיד טוב שיש עוד).

    האם יש מבין האפשרויות הבאות איזה "להיט" תקופתי ששווה ללכת עליו לשנה שנתיים עד שאמצא את עצמי בתחום האולפן הביתי?

    Presonus Audiobox USB (רק כרטיס קול או ערכה)
    Focusrite Scarlet 2i2 (רק כרטיס קול או ערכה)
    AVID Fast Track DUO
    Komplete Audio 6 (יקר לעומת הקודמים – חייב להיות בו קטש אדיר לתוספת מחיר – יצא לי חרוז!)

    אני מעדיף לרכוש קודם כרטיס קול ולאחר מכן מיקרופון, למקרה שאקנה ערכה והמיקרופון הכלול יהיה "מספיק טוב" לעומת SAMSON ודוגמתו שממליצים לאולפן ביתי קטן (או סתם פינה בסלון 🙂

    תודה מראש לגבי כל המלצה כנה מנסיון אישי!
    צביקה

    • ה-Focusrite Scarlet הוא כרטיס קול שבטווח המחירים הזול-מאד בו הוא נמצא נותן תמורה מצוינת והוא מקום טוב להתחיל ממנו. הכרטיס קול של NI Komplete 6 וגם הכרטיס של Steinberg UR22 הם כרטיסים מרמה מעט גבוהה יותר וגם הם נותנים תמורה טובה למחיר שלהם. אני אישית לא אוהב את הערכות 'הכל כלול' האלה, כשתרצה מיקרופון תקנה אחד בהתאם לצרכים ולמחיר שמתאים לך, ולא כזה של חברה שפחות מתמחה בתחום.

  11. המתלבט חזר… נשאר לי להחליט בין 2i2 לבין שני אלו, אחד קומפקטי ויעבוד נהדר עם מיקסר אנלוגי שיש לי:
    motu microbook ii
    והשני למטרות אולי אחרות כמו לצאת איתו מהבית להקליט כמה זמרים או כלים במחשב נייד:
    tascam us-1200

    מאד, מאד קשה לבחור למרות שכשיש כבר ציוד פשוט משתמשים בו ונהנים מהמוסיקה

    תודה!
    צביקה

    • צביקה, האופציות שאתה מתלבט ביניהן שונות אחת מהשניה, ואתה צריך להחליט קודם מה אתה רוצה. החיים מלאי התלבטויות לא פתירות. יש שיטה מצויינת שאני מרבה להשתמש בה. תצמצמם את האפשרויות לשתיים – ואז תטיל מטבע. בדוק

  12. מעניין…
    בדיוק ככה הצעתי בסוף לאשתי … 🙂

  13. איזה כרטיס קול הייתם ממליצים לי כדי ליצא קובץ WAV באיכות מקסימלית ? אני יוצר מוסיקה רק מ-VST ומקבצי WAV

    ואיך זה בדיוק עובד שהתוכנת סאונד יודעת להשתמש בכרטיס קול בשביל הקובץ WAV רק מסמפלים ומכלים פנימים (VSTׂ) הנמצאים בתוכנה

    תודה.

    • כרטיס הקול לא משפיע על איכות יצוא ה-Wav, או על האיכות בה מתנגן ה-VST. הוא בהחלט משפיע על איכות הסאונד שאתה שומע, מה שאמור לעזור לך (אם אתה יודע מה אתה עושה) לקבל החלטות יותר נכונות ומדוייקות באולפן

  14. תודה רבה על המידע, אני מקים אולפן ביתי לצורכי הקלטת הרכב וכו'.
    איזה כרטיס קול מומלץ כשאני מעדיף עם 4 כניסות בחיבור USB?
    תודה.

  15. שלום נועם,

    תודה על הכתבה.

    על איזה כרטיס קול היית ממליץ כיום לצורך הקלטת מוסיקה אלקטרונית מסינטיסייזר
    (מספר כניסות ויציאות מינימלי אבל עם איכות ממירים גבוהה) בתקציב של 1500-2000 ש"ח?

    תודה מראש

    • הממירים בטווח המחירים הזה פחות או יותר באותה רמה. אני נוטה להמליץ ללכת על כרטיס Entry Level טוב כמו Steinberg UR22 או NI Komplete 6, או להתפנק בכרטיס שמהווה באמת שידרוג רציני כמו RME Babyface

  16. היי,
    מאמר מעולה.
    אני מתלבט בין Focusrite 2i4 או לשים קצת יותר ולקחת את הSaffire Pro 24 או NI Komplete 6.
    זה להקלטות ביתיות של גיטרות וכלי הקשה וגם מוזיקה אלקטרונית.
    הsaffire pro מתחבר בfirewire שזה חסרון מבחינתי. תוכל לתת כמה מילים pros\cons לפי דעתך על החבר'ה האלו?

    תודה!

    • הייתי מוותר על כרטיס קול שמתחבר ב-Firewire.
      הפוקוסרייט Scarlett וה-Komplete שניהם כרטיסים טובים בשבילך.ה-Komplete יביא פרהאמפים טובים יותר, וממשק מידי מובנה, 4 כניסות ויציאות
      הפוקוסרייט מינימליסטי יותר מבחינת פיצ'רים. מבחינת ממירים אני לא בטוח שיש הבדל כזה גדול.

  17. תודה על הכתבה!
    אני חושב ללכת על Focusrite אבל השאלה שלי, האם יש הבדל ב-Latency בין הדגמים השונים של חברה זו?
    אני בהחלט יכול להסתפק ב-Focusrite Scarlett Solo אם ה-Latency שלו לא גבוה יותר מאשר אצל-2i2.
    ויש לי עוד שאלה, האם יש הבדל (חוץ מהחלק של האייפאד) בין הדגם FOCUSRITE Scarlet SOLO לבין הדגם FOCUSRITE iTrack Solo ?

  18. היי נועם נחשפתי היום לבלוג שלך ואני ממש נהנה מכל כתבה. רציתי לשאול בקשר לכרטיס קול, אני ממיר מדיות אנלוגיות לדיגיטליות, (קסטות סלילים ותקליטים), על איזה כרטיס קול היית ממליץ לי ללכת? אין לי צורך ביותר מ2 כניסות (L/R) .

  19. איך כרטיס הקול בייביפייס של RME????!
    אשמח לשמוע חוות דעת עליו.

    8625841@gmail.com
    בייי

  20. היי נועם, אחיין שלי יוצר מוסיקה אלקטרונית על מקבוק פרו, אני נותן לו זוג מוניטורים samson ומיקסר ימאהה שיש לי ספייר מחדרי עריכת הוידיאו שלי… כמו כן אני רוצה לקנות לו מתנה, כרטיס קול חיצוני כדי לחבר את כל אלו למחשב.. איזה אתה ממליץ ליצירת מוסיקה אלקטרונית?
    תודה יובל

  21. שלום נועם ותודה על המדריך המקיף
    יש לי שאלה
    ביררתי קצת ומצאתי של-Steinberg UR22 יש גירסה חדשה יותר Steinberg UR22MKII
    האם יש הבדל מהותי בנייהם?
    אם כן מה המלצתך
    תודה

  22. הי נועם, יש לי שאלה..

    אני עושה רק מוזיקה אלקטרונית ולא מקליט בכלל, מה שאומר שאני לא משתמש בממיר ה A to D.
    יש באמת הבדל מהותי שמצדיק כמה אלפי שקלים בין הממירים בהמרת D to A בלבד?
    זאת אומרת יש באמת הבדל (פירוט, צלילות וכו') בסאונד שאני אשמע בין נניח RME ל Focusrite?

    תודה.

    • אני חושב שגם באוזניים לא מיומנות אתה תשמע הבדל מיידי בסאונד בין ממירים של RME לפוקוסרייט. מכיוון שהאיכות בה אתה מקשיב ופועל מהווה גבול עליון לתוצאות שתוכל להוציא – אז כן, זה חשוב מאד

  23. שלום נועם היקר,
    נתקלתי בבעיה רצינית עם הכרטיס קול שלי (TASCAM)
    הוא לא יודע לנתב מ-יוטיוב ל-קיובייס לצורך העניין… הוא חייב כמה דקות בשביל לזהות שהוא צריך להשמיע סאונד ממקור אחר…
    חיפשתי מלא ברשת ולא מצאתי פתרון, יש לך מושג?
    תודה.

  24. אהלן ותודה על הכתבה המפורטת והידידותית למוזיקאי האולפנאי המתחיל!

    יש לי שאלת תם 🙂 האם כרטיס הקול מבטל את הצורך במגבר כאשר הרמקולים שלי מחוברים למחשב? זאת אומרת האם אני שומעת מוזיקה בכיף שלי מהרמקולים, ללא קשר להקלטות, באמצעות כרטיס הקול?

    תודה 🙂

    • לא. אם הרמקולים לא מוגברים הם עדיין צריכים מגבר. רוב המוניטורים האולפניים המודרניים מוגברים ואם את משתמשת בהם אין צורך במגבר לפניהם – עם או בלי כרטיס קול

  25. יוחאי ג'רפי

    היי נועם מאוד נהניתי לקרוא את הכתוב בעניין כרטיסי הקול. ורציתי לשאול אותך על כרטיס קול M audio fast track 8r 8×8 האם הוא מוכר לך והאם הוא טוב?
    לאולפן הקלטה לבית.

  26. היי נועם,

    יש לי כרטיס קול spl crimson ומיקרופון sm7b.
    הסאונד של המיקרופון די חלש, גם כשאני מגביר עד הסוף את הכפתור של הפרה אמפ המובנה בכרטיס הזה עדיין חלש.
    האם אני צריך פרה אמפ חיצוני נוסף? , או אולי זה המיקרופון .

    תודה מראש,
    אופיר

  27. שלום נועם, אחלה כתבה ! אני גיטריסט חובב ולאחרונה התחלתי להתעניין בלחקליט את עצמי מנגן (חשמלית ואקוסטית) . אני רוצה גם להעלות פלייבקים ולהקליט את עצמי מנגן מעל לאודיו. על איזה כרטיס קול היית ממליץ לי? יש לי מחשב נייד של לנובו עם ווינדוז 7.
    תודה.

  28. אני מעוניין לרכוש את הscarlett solo אבל שמעתי שזה לא נתמך ע"י audacity..
    האם זה נכון? מה עליי לעשות? אני פשוט מעדיף את ה audacity על פני שאר התוכנות המסובכות שעולות כסף..

  29. שלום נועם,
    אני מתעניין ברכישת כרטיס קול חיצוני של אסוס, מדגם Xonar U7 MKII.
    האם ידוע לך משהו לגביו? האם לדעתך מתאים לצרכים בסיסיים של אולפן ביתי למתחילים?
    תודה רבה,
    דורון

השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם.השדות הנחוצים מסומנים ב- *

*