אני זוכר את המיקרופון הראשון שלי. זה היה מיקרופון דינמי חביב של sennheiser, שחיברתי אותו לטייפ ארבעה ערוצים של Fostex והקלטתי איתו הכל. אקוסטיות, שירות, מגברים… אלו היו שנות התשעים העליזות, מיקרופון קונדנסר עלה ערמות של כסף, למחשב שלי קראו Amstrad והיה לו מסך ירוק. אבל נדבקתי במחלה.
אני זוכר את גם את מיקרופון הקונדנסר הראשון שלי. ממש בתחילת שנות ה-2000 לכבוד המילניום החדש, קניתי מיקרופון B1 של Behringer, הקלטתי עליו לתוך קיובייס VST של אותה תקופה והייתי בשוק. אחרי שנים של הקלטות על מיקרופון דינמי הסאונד הפתוח והבהיר של הקונדנסר סינוור אותי לגמרי. גיליתי את אמריקה, או יותר נכון את סין. זה היה אחד המיקרופונים קונדנסרים הראשונים שיוצרו בסין ולכן המחיר היה פתאום בהשג יד. זו הייתה גם ההכרות הראשונה שלי עם מה שנקרא היום בכינוי הגנאי "סאונד סיני". הכוונה היא למיקרופון קונדנסר עם סאונד בהיר, חריף וזול. אבל לא הכרתי שום קונדנסר אחר, וזה שהיה לי היה עולם ומלואו.
סאונדמנים ואנשים שמקליטים אוהבים מיקרופונים. כן נכון, ציוד באופן כללי זה משהו שעושה לנו את זה, אבל יש במיקרופון משהו פאלי קסום שלא תמצאו בפרהאמפ, במוניטורים ובציוד אולפני אחר. כשמישהו אחר קונה פורשה, אנחנו קונים נוימן. כשהחבר שלנו מוסיף כמה אינצ'ים לטלויזיה אנחנו מוסיפים איזה מיקרופון אצבע חדש ומגניב. במקום גג נפתח אנחנו מרימים ומורידים את הפופר. יש גם את אלה כמוני שיש להם חיבה מיוחדת לכל מיני מיקרופוני גרוטאה מ-Ebay. תענוג.
אבל די, מספיק להשתפך. יש לנו הרבה דברים חשובים לדבר עליהם. אנחנו צריכים לבחור מיקרופון חדש לאולפן…
מתחילים לחפש מיקרופון לאולפן שלך!
בחירת מיקרופון לאולפן הקלטות ביתי זו משימה לא פשוטה. מיקרופון מקצועי הוא אחד המרכיבים החשובים בכל אולפן הקלטות, והוא הראשון בשרשרת ההקלטה באולפן (מיקרופון -> פראמפ -> כרטיס קול -> תוכנת הקלטה). איכות וסוג המיקרופון בו אתה משתמש יקבעו במידה רבה את האיכות והצבע של ההקלטה שלך. יש לקחת בחשבון שמיקרופונים הם כמו פלטת הצבעים של אמן ההקלטה, כאשר כל מיקרופון מביא צבע ואיכויות שונות, אשר יכולות לשנות באופן משמעותי את גוון ואופי הסאונד המוקלט של כלי נגינה זה או אחר.
בשלב ראשון סביר שתאלץ להסתפק במיקרופון מקצועי אחד או שניים שישמשו אותך לכל משימות ההקלטה שלך. כן, גם כאן כמו בהרבה דברים אחרים בחיים תאלץ להתפשר ולקנות מיקרופון ורסטילי ככל האפשר, כלומר מיקרופון שיאפשר לך הקלטה של מגוון רחב של כלי נגינה ושירה. אני ממליץ על מיקרופון דינמי ומיקרופון קונדנסר, אבל אפשר להסתפק גם באחד מהם. עוד על כך בהמשך. בינתיים בואו נדבר על סוגי מיקרופונים.
סוגים של מיקרופונים: מיקרופון דינמי, קונדנסר וריבון
אז מה בדיוק עושה מיקרופון? מיקרופון ממיר אנרגיה אקוסטית לאנרגיה חשמלית, או במילים אחרות הופך גלי קול לסיגנל חשמלי אנלוגי אותו ניתן להגביר, להשמיע, וכמובן להקליט. מיקרופונים אולפניים שונים מבצעים את המשימה בדרכים שונות וכך יש לנו מספר סוגי מיקרופונים עיקריים שמשמשים באולפן הקלטות: מיקרופון דינמי, מיקרופון קונדנסר, ומיקרופון ריבון. לא ניכנס כאן לעומקם של הפרטים הטכניים בנוגע לאופן הפעולה של המנגנון של כל מיקרופון, אבל ננסה בהחלט לתאר את התכונות השונות והייחודיות שמביא איתו כל מיקרופון.
מיקרופון דינמי:
מיקרופון דינמי הוא סוס העבודה של עולם הסאונד וההקלטות. במיקרופון דינמי המנגנון אותו אמורים גלי הקול להזיז (על מנת להפוך למתח חשמלי) כבד יחסית, וכך מיקרופונים דינמיים הם מיקרופונים פחות רגישים, וטווח היענות התדרים שלהם קטן יותר משל סוגי מיקרופונים אחרים. מסיבה זו הם יהיו פחות שימושיים להקלטות עדינות ומלאות ניואנסים. מיקרופון דינמי עמיד בעוצמות סאונד גבוהות ועל כן יתאים להקלטת כלים עוצמתיים כגון מגברי גיטרות ובס, כלי נשיפה ממתכת, וכולי. כמו כן מיקרופון דינמי יכול לשמש לקבלת סאונד שירה מחוספס ולעיתים גם אינטימי יותר (שירה גברית בעיקר).
איזה מיקרופון דינמי אני צריך לאולפן? מיקרופונים דינמיים הם זולים יחסית, וגם הקלאסיקות שמשתמשים בהם בכל האלבומים שאתם מכירים, לא יגרמו לכם לפשוט את הרגל. מיקרופונים דינמיים קולטים רק את הסאונד שקרוב למיקרופון ועל כן האקוסטיקה של החדר באה פחות לידי ביטוי. סיבה נוספת למה כדאי שיהיה לכם מיקרופון דינמי אחד לפחות באולפן שלכם!
מיקרופון דינמי: שמות ומחירים
![]() |
Shure SM58 | קלאסיקה! המיקרופון הקלאסי, אחד המוכרים והמשומשים ביותר. מעולה להופעות ולהקלטות שירה | 600 שקל |
![]() |
Shure SM57 | קלאסיקה! מיקרופון דינאמי קלאסי להקלטת מגברי גיטרה, סנר תופים ועוד שלל כלים אקוסטיים | 600 שקל |
![]() |
Sennheiser E835 | תחליף טוב למי שהסאונד של ה-58 שנזכר למעלה פחות מחמיא לו | 600 שקל |
![]() |
AKG D5 | מיקרופון מיקצועי לשירות והופעות. תחליף מעט זול יותר ועדיין טוב למיקרופונים מעל. מעט כהה בצבע שלו גם ביחס לדינמיים אחרים. | 450 שקל |
![]() |
Sennheiser MD421 | קלאסיקה! מיקרופון דינמי מעולה לכלים בעלי דגש בסי. קלאסי על טמטמים, כלי הקשה, מגברי בס וגיטרה ועוד. | 2500 שקל |
![]() |
Electro-Voice RE20 |
קלאסיקה! לבעלי התקציב, מיקרופון דינמי מצויין שכבר מזמן הפך לקלסיקה. מעולה על מגברים, כלי נשיפה, וקולות עם אופי | 3000 שקל |
![]() |
AKG D12 | קלאסיקה! מיקרופון דינאמי קלאסי לקיק, אבל לא רק. יכול להיות מעניין גם על כלי נשיפה צורמניים במיוחד | 1300 שקל |
![]() |
Shure SM7b | קלאסיקה! המיקרופון של מייקל ג'קסון. מעולה לשירות, חם וגדול. תחליף מעולה לקונדנסר כמיקרופון ראשי בחדרים לא מטופלים אקוסטית | 2500 שקל |
* המחירים מהווים קירוב בלבד. למחיר סופי בררו בחנויות הרלוונטיות!
מיקרופון קונדנסר:
מיקרופון קונדנסר הוא ללא ספק מלך האולפן. המנגנון שלו קל ורגיש בהרבה מזה של מיקרופון דינמי, ועל כן טווח התדרים שהוא קולט גדול יותר, והוא מיקרופון שייתן הקלטות הרבה יותר מפורטות, גדולות ובהירות. מיקרופון קונדנסר הוא מיקרופון קלאסי להקלטות שירה, overheads לתופים, גיטרות אקוסטיות, כלי הקשה וכל כלי או מקור צליל אחר שדורש סאונד גדול ועשיר. הקונדנסר הוא מיקרופון שבדרך כלל רגיש לעוצמות סאונד גבוהות, ועל כן צריך להזהר בעת הקלטה של כלים רועשים, כגון כלי נשיפה ממתכת, מגברי גיטרות, ולוודא שהמיקרופון יכול לעמוד בכך. מכת קיק אחת לתוך קונדנסר יכולה לקרוע את הממברנה העדינה שלו. כמו כן האיכותיות הבהירות שלו עלולות להיות בהירות מידי על כלים צווחניים כגון חצוצרה, וגם מגברי גיטרות חשמליות.
מיקרופונים קונדנסרים מתחלקים למיקרופונים עם דיאפרגמה גדולה וכאלה עם דיאפרגמה קטנה. מיקרופון קונדנסר עם דיאפרגמה קטנה (מיקרופון אצבע), יהיה רגיש עוד יותר בעיקר להתקפים (Transients) משום שהממברנה שלו קלה עוד יותר. מיקרופונים קונדנסרים עם דיאפרגמה קטנה נחשבים גם לשקופים ביותר, הם מתאימים מאד לגיטרות אקוסטיות ובתור overheads לתופים, כמו בכל מקרה בו נרצה להדגיש את ההתקפים. לעומת זאת מיקרופון קונדנסר דיאפרגמה גדולה הוא מקרופון קלאסי להקלטות שירה מלוטשות וגדולות.
איזה מיקרופון קונדנסר אני צריך לאולפן? בתור מיקרופון קונדנסר יחיד לאולפן, כדאי לכם ללכת על קונדנסר דיאפרגמה גדולה שהוא ורסטילי יותר, מתאים לשירות לגירות אקוסטיות ולמבחר מטרות הקלטה אחרות. בתור מיקרופון לשירה כדאי למצוא התאמה בין הצבע של המיקרופון לזמר, כאשר בתור כלל אצבע זמר בהיר וחריף יזדקק למיקרופון קונדנסר בעל אופי כהה ולהפך. אני ממליץ להמנע ממיקרופוני קונדנסר USB למיניהם לאולפן. עדיין לא שמעתי אחד טוב כזה!
קונדנסר הוא מיקרופון יקר יחסית, כאשר המיקרופונים הזולים יותר מאופיינים בסאונד בהיר ומעט מעצבן שכבר זכה לכינוי הגנאי סאונד סיני. יחד עם זאת מיקרופון קונדנסר סיני זול הוא עדיין נקודת פתיחה מצויינת ליוצרים ומקליטים באולפן ביתי.
מיקרופון קונדנסר דיאפרגמה גדולה: שמות ומחירים
מיקרופון קונדנסר דיאפרגמה קטנה: שמות ומחירים
![]() |
Neumann KM 184 | קלאסיקה! מיקרופון דיאפרגמה קטנה קלאסי של נוימן. מצויין לאוברהדס של תופים, גיטרות אקוסטיות ועוד. | 3500 שקל |
![]() |
AKG C451 B | קלאסיקה! מיקרופון חריף מאד, מפורט. המיקרופון האולטימטיבי לגיטרות אקוסטיות קטנות, חריפות, שעוברות כל מיקס. לרוב חריף מידי להקלטת מצילות. | 2500 שקל |
![]() |
Rode NT5 | חלופה טובה וזולה למיקרופון דיאפרגמה קטנה. שימושי כ-Overheads. | 1200 שקל |
![]() |
Oktava MK012 | רוסי זול וטוב. לא ברמה וברזולוציה של שני המיקרופונים מעליו אבל שוב – יחס עלות תועלת מצויין | 1000 שקל |
* המחירים מהווים קירוב בלבד. למחיר סופי בררו בחנויות הרלוונטיות!
מיקרופון Ribbon:
מיקרופונים מסוג Ribbon היו נפוצים מאד בהקלטות בשנות ה-60 וה-70 והם מבצעים בשנים האחרונות קאמבק מרשים. המיקרופונים עדינים במיוחד, ועל כן צריך לשמור עליהם באופן מיוחד מנשיפות חזקות או סאונד בעוצמה גבוהה מידי שעלול לקרוע את ה-Ribbon העדין והדקיק שבתוכם. למיקרופונים מסוג זה סאונד מתוק, עם הרבה פחות תדרים גבוהים והרבה פחות שקוף מאשר קונדנסר. מיקרופון ריבון יהיה יעיל במיוחד על כלים עם סאונד חריף כגון חצוצרה וטרומבון, מגברי גיטרה וOverheads לתופים. כמו כן יכול להביא סאונד מתקתק ויפה לגיטרות אקוסטיות, ולהתאים לשירות עם סטייל יותר Vintage. מיקרופון ריבון איכותי מביא איתו המון אופי ומהווה קונטרסט יפה לבהירות והצלילות הקונדנסרית.
איזה מיקרופון Ribbon אני צריך לאולפן? אז לא בטוח שאתם צריכים. אחרי שיש לכם את הקונדנסר דיאפרגמה גדולה, מיקרופון דינמי טוב, ואיזה מיקרופון קונדנסר דיאפרגמה קטנה נורמלי, אתם יכולים להתחיל לפנטז על מיקרופון ריבון כצבע נוסף בפלטת הצבעים שלכם. מיקרופוני Ribbon איכותיים הם יקרים מאד, אך יש חלופות סיניות זולות נחמדות. בעיה מוכרת בסיניים האלה שרבים מהם מגיעים כאשר הריבון בתוכם אינו מתוח, מה שמוביל לסאונד דל, כהה יתר על המידה ולא מפוקס. הסיגנל של מיקרופון Ribbon מפיק הוא בעוצמה חלשה מאד ודורש הגברה מרובה על מנת להגיע לעוצמת הקלטה סבירה. קחו בחשבון שכדי להפיק את המיטב ממיקרופון Ribbon יש צורך בפרה אמפ טוב ושקט! בנוסף מיקרופון ריבון קולט סאונד משני הצדדים שלו בעוצמה פחות או יותר שווה (Figure 8), כך שהחדר והאקוסטיקה באים לידי ביטוי, מה שעלול להיות בעייתי באולפן ביתי לא מטופל אקוסטית.
את מיקרופוני הריבון היקרים קשה להשיג בארץ, ועל כן המחירים מוצגים בדולרים ויש להוסיף עליהם מיסים.
מיקרופון ריבון Ribbon: שמות ומחירים
![]() |
RCA 77 | קלאסיקה! תוכנן ויוצר לראשונה ב-1930. נדיר ויקר. | 1600$ לפני מיסים |
![]() |
Royer R121 | קלאסיקה! מיקרופון ריבון חדש יחסית (יוצר החל מאצע שנות ה-90), אבל כבר קלאסיקה אמיתית | 1200$ לפני מיסים |
![]() |
Coles 4038 | קלאסיקה! מעולה כאוברהדס לתופים, ולהקלטת בראס | 1000$ לפני מיסים |
![]() |
Cascade Fathead | תחליף זול לריבונים היקרים שניתן למצוא באולפנים רבים | 200$ לפני מיסים |
![]() |
MXL R144 | זול מאד, סיני מאד. אבל זה ריבון, עם המאפיינים של ריבון. ב-100 דולר, לא תקנו? 🙂 | 100$ לפני מיסים |
* המחירים מהווים קירוב בלבד. למחיר סופי בררו בחנויות הרלוונטיות!
אז אחרי שפירטנו על סוגי המיקרופונים השונים, הנה השוואת תכונות מזורזת ביניהם. כן, חלק מהביטויים בטבלת ההשוואה הזו סובייקטיביים. לטעמי הם יותר מתקרבים להסביר את האיכויות של המיקרופונים השונים מאשר מושגים פיזיקליים או טכניים קשים. אם אתם לא מבינים את הכוונה (מה זה למשל מיקרופון חריף, קשה ובהיר?), תפעילו את הדימיון. כמובן שיש הבדלים אינדיבידואלים עצומים בין דגמים שונים בתוך כל קטגוריה, אבל אלה המאפיינים הבולטים של מיקרופונים מקטגוריות שונות:
השוואה בין תכונות של סוגי מיקרופונים שונים:
סוג: | צבע: | טעם: | קשיות: | רגישות: | נאמנות למקור: | עמידות: | עוצמה: |
דינמי: | כהה | גס | קשה | נמוכה | נמוכה | גבוהה מאד | נמוכה |
קונדנסר: | בהיר | חריף | קשה | גבוהה | גבוהה | בינונית | גבוהה |
Ribbon: | כהה | מתוק | רך | בינונית | בינונית | נמוכה מאד | נמוכה מאד |
השורה התחתונה: איזה מיקרופון לאולפן אני צריך?
לטעמי באולפן ביתי כדאי שיהיו מיקרופון דינמי אחד, ומיקרופון קונדנסר (דיאפרגמה גדולה) אחד, בין השאר על מנת להבין באמת את ההבדלים המהותיים ביניהם. צריך לקחת בחשבון שכשמקליטים במיקרופון קונדנסר האקוסטיקה ומידת הרעש בחדר באים לידי ביטוי הרבה יותר מאשר במיקרופון דינמי. יחד עם זאת מיקרופון קונדנסר יביא לנו איכויות, גודל ובהירות שאחיו הדינמי לא יכול להביא – ולפעמים שווה לשלם בשביל זה מחיר מסויים במובן של הקלטה "רועשת" יותר. (או אולי הגיע הזמן להתחיל לטפל קצת באקוסטיקה באולפן ביתי שלכם?)
יש כיום היצע עצום בשוק של מיקרופונים בשלל מחירים, כאשר המיקרופונים הזולים יותר הם כמעט כולם מיקרופונים שמיוצרים בסין. כאמור למעלה אלה לא מיקרופונים מהרמה הגבוהה ביותר ורובם שיכפול אחד של השני עם אותו מנגנון פנימי בציפוי אחר, אבל הגישה שלי בנוגע לקונדנסרים שצריך להתחיל ממשהו. ואין שום דבר רע בלהתחיל מקונדנסר סיני מצ'וקמק יד שניה שקנית בבזאר של אקט מוזיקלי ב-500 שקל. למען האמת אני חושב שזו התחלה מצויינת! כשרוצים להתקדם מוכרים ועוברים הלאה. אם יש לכם קצת יותר תקציב, הייתי מציע להקשיב למיקרופונים מעט יקרים בטווחי מחירים של סביב 2000 שקל, כאלה שמביאים גם קצת צבע וייחוד. אחרי שצברתם קצת ניסיון ואתם מרגישים צורך, ניתן להתקדם ולחפש צבעים חדשים.
דיברנו מספיק. עכשיו- להוציא מיקרופון ולהתחיל להקליט!
*מחירי המקרופונים המוצגים הם מחירים משוערים בלבד. לפרטים מלאים פנו לחנויות הרלוונטיות!
הי נועם, סחטיין על הפוסט המקיף. שאלה לי: איך זה שבפרסומים ובחנויות בישראל יש פחות התיחסות לדגמים של אודיו טכניקה ATR2500 +ART100
בארהב דגמים אלו מקבלים ביקורת טובות מאד ומחירם סביר, לפחות דרך eBay.
ל-Audio Technica בהחלט דגמים ראויים במחירים הנמוכים (AT 4040) ובמחירים הנמוכים מאד (AT 2020). אני לא מכיר את הדגמים שאתה ציינת
תקן אותי נועם אם אני טועה,אבל מישהו ברשת באתר שסורקים מקרופונים– כאן–http://music.tutsplus.com/tutorials/10-best-affordable-microphones-for-the-home-studio–audio-25 סבור שאולפן ביתי ומקרופון יקר לא הולכים ביחד..כמו שאתה אמרתה על מוניטורים "למתחילים ולבעלי אולפן פשוט לא שווה השקעה גדולה כי לא תפיק הנאה רבתית מזה… בשלב מאוחר יותר כאשר תתפתחו והאוזניים שלכם יתחדדו..וכו מה דעתך?
הכל בהתאם לרמה שלך ולמקום שאתה נמצא בו. אם אתה מתחיל אני אכן ממליץ לבחור במקרופון זול שעליו תוכל ללמוד ולהתנסות. ראה כתבה זו על מיקרופונים זולים לאולפן ביתי: http://lfo.co.il/1500nis-mics/
בדיקה עם אפליקציה באייפון מראה שהקול בתווח של 100-170 hz
…
איזה מיקרוון דינמי טוב אתה מציע עד 500-600?
Shure SM57 לכלים או SM58 לשירות אלה מיקרופונים שקשה ליפול איתם. הייתי לוקח אחד מהם בתור מיקרופון דינמי ראשון
שלום
אני כרגע פותח אולפן ביתי קטן והשמח לדעת אם המיקרופון הזה טוב מספיק להתחלה ?Deluxe Samson CO1U Podcast PAK KIT USB C01U Microphone
דבר שני : אם התשובה היא שלילית האם אתם יודעים על מיקרופון יותר טוב אבל לא מעל 1000שח״
השמח לתשובות תודה רבה
בהנחה שיש לך כרטיס קול מקצועי מינימלי עם כניסת מיקרופון – לא הייתי הולך לא על מיקרופון USB, ולא על מיקרופון של Samson. להמלצות אתה יכול לקרוא את הכתבה שלי על 'מיקרופונים זולים לאולפן ביתי'
היי,
אני מעוניין לקנות מיקרופון שיוכל להקליט אלמנטים מקרוב – מלחייה, מספריים חותכות נייר וכו'… מיקרופון שיקלוט כמה שפחות סאונדים מרחוק ויתפקס על מה שקרוב.
אני רוצה שיהיה לי אפשרות להקליט גם דברים שקורים בחוץ – לדוגמא, דלת חורקת או ענפים זזים (כשהמיקרופון קרוב כמובן). (שיהיה לי אפשרות להוציא את המיקרופון מהחדר)
אני מעדיף לא לסחוב איתי הרבה מאסה, האם יש אפשרות להקליט מהמיקרופון אל האנדרואיד? (עם מתאמים)
לפי מה שהבנתי מהמאמר, אני לא מחפש קונדנסור אלא מיקרופון דינמי\ריבון. (הבנתי נכון?)
תודה 🙂
דינמי אכן יקלוט בעיקר צליל שקרוב למיקרופון, אולם ההקלטה תהיה טבעית הרבה פחות מאשר עם קונדנסר שמאפשר לתפוס את התמונה הגדולה (שכוללת לעיתים גם רעשי רקע). להקלטה על אנדרואויד בדוק את IRig Recorder של IK Multimedia. אתה תמיד יכול לבדוק גם אחד מהמקליטים הניידים בגון Zoom ודומיו.
היי,
אני מעוניין לקנות את המיקרופון sm7b מכיוון שהחדר בו נמצא האולפן הביתי שלי – לא מטופל אקוסטית .
אך בכל מקום שאני מחפש על המיקרופון רשום מיקרופון לרדיו וכו׳
רציתי לדעת אם מדובר באותו מיקרופון שמיועד לרדיו מיועד גם לאולפן או שזה שני מיקרופונים שונים ?
תודה מראש
אכן הוא משמש הרבה גם בתחום הרדיו. אותו מיקרופון מצויין בדיוק
היי
תודה על המאמר פוקח העינים והמפורט.
אני מעוניין להקליט מדיטציות אצלי במחשב הלפטופ על תוכנת Audacity החינמית.
אני לא מחפש משהו מקצועי ברמה גבוהה מאוד, אבל כן שיהיה סאונד נורמלי להקלטת קול דיבור.
המטרה היא לייצר מדיטציה אולי עם מוזיקה ברקע אולי לא… והתוכנה מספקת מעל ומעבר.
השאלה שלי היא: איזה מקרופון כדאי לי (אם נביא בהנחה שיש בחדר שבו אני יושב רעשים מסביב, אקו מרגיז וכד.. כלומר אני צריך (כנראה אם הבנתי נכון את המאמר) מקרופון דינמי?,יחד עם זאת אני צריך משהו שיעשה את קול חם ועמוק, נעים לאוזן. נאמר עד 1000 שח +-?
רוב תודות
מיקי
אכן מיקרופון דינמי יתאים יותר לסביבת העבודה שלך. הייתי ממליץ על Shure SM8 או Electro Voice RE20. שניהם מעט יקרים יותר מהתקציב שלך. Shure Beta58 יכול להכנס שם יפה
מיקרופונים בחיבור USB כגון BLUE YETI וBLUE NESSIE יעשו לך את העבודה ללא צורך בכרטיס קול חיצוני.
אתה יכול לבדוק את הלינקים האלו:
http://audiovideo.co.il/product_info.php?p_id=415
http://audiovideo.co.il/product_info.php?p_id=434
היי נועם
אני מתחילה להקליט בביתי ואני מעוניינת במיקרופון לשירה גיטרה אקוסטית, פסנתר ויוקללי. אני לא כול כך מבינה בכל הדברים הללו לכן רציתי לשאול אותך על מה אתה ממליץ ?
הכיוון הכללי לצרכים שלך הוא קונדנסר דיאפרגמה גדולה. על מיקרופונים זולים שאפשר להתחיל איתם ניתן לקרוא כאן: http://lfo.co.il/1500nis-mics/
היי נועם, רציתי לדעת אם המיקרופון של Oktava דגם Mk-319 נופל מה-mk-219, מכיוון שרק אותו הצלחתי למצוא חדש בכל מקום שחיפשתי ולמעשה גם באתר של אוקטבה לא מפרסמים את ה219 יותר. הוא בטווח המחירים של ה-Mk219 ומהתגובות נשמע שהוא רציני לא פחות(לפחות מהצורה שבה תיארת את המיק' הנ"ל).
הוא מיקרופון מאד דומה וגם הוא נותן יחס עלות-תועלת מעולה
היי נועם.
אני טס מחר לארצות הברית ורוצה להתפנק במיקרופון חדש… יש לי נוימן 103. rode nt1a. בדיאפגרמה קטנה יש לזוג של ביר דינמיקס. יש ליס סט של סנהייזר לתופים.
כמובן שגם את ה57 וה58 של שור.
בא לי מיקרופון עם צבע חם. לשירות בעיקר.
על מה אתה ממליץ? במחיר נורמלי כמובן.
עם סט המיקרופונים הנ"ל הייתי ממליץ דווקא על פרהאמפ מצויין שיתן לך שידרוג לכל מיקרופון שתחבר אליו. אבל נראה שמקרופון מנורתי חביב יכול להתאים לסט שלך
אהלן וסהלן! רכשתי את המיקרופון קונדנסר אוקטבה אם.קיי 219, ועכשיו שאני מחבר אותו לכרטיס קול (M-AUDIO FAST TRACK PRO) אני לא מקבל שום אות, לעומת הדינמי של SHURE שמגיב בלי בעיות. אני די מתחיל בעולם ההקלטות אז כנראה שהעניין עוד נשגב מבינתי. אשמח לעזרה.
MK219 הוא מיקרופון קונדנסר שדורש שתדליק את הפאנטום פאוור לאחר שאתה מחבר אותו. מיקרופון דינמי לא צריך פאנטום ולכן עם הדינמי אין לך בעיה.
היי אלן
תבדוק שני דברים.
כאשר עובדים עם מיקרופון קונדנסר כבל חייב שיהיה XLR בשני הקיוונים.אם כבל שלך בצד אחד PL אתה לתשמע כלום.
גם תבדוק שכפתור הפנטום מופעל בכרטיס קול.
מקווה שיסתדר לך.
ויקטור
איפה ניתן לקנות בארץ מיקרופון OKTAVA MK012??? בתודה מראש – ראובן
ב-EBAY, למיטב ידיעתי אין יבואן רשמי
היי
אין התייחסות למיקרופונים של חברת BLUE,החברה המובילה בתחומה.
כגון BLUE SPARK
BLUE BLUEBIRD