מגזין אולפן ביתי / איך יוצרים מוזיקה? ראיונות עם יוצרים / Gingold X ו-Orian Simon: על תהליך ההפקה של The Dolphin
Making The Dolphin

Gingold X ו-Orian Simon: על תהליך ההפקה של The Dolphin

הי, כאן נועם גינגולד.

אני רוצה לספר לכם קצת על תהליך ההפקה של קטע חדש שלי ושל Orian Simon, קוראים לו 'The Dolphin'

ההתחלה

זה התחיל מקטע אלקטרוני עם ניחוח אוריינטלי שיצרתי תוך כדי משחק עם כמה סינתיסייזרים שמצא חן בעיני, שלחתי אותו לאוריין. אוריין הלבישה עליו ליין שירה ועוד כמה שורות.

השירה הנשית הסופית שנכנסה היא מהסקיצה שאוריין הקליטה אצלה באולפן על Sure SM58 ובאיכות (סליחה אוריין) מזעזעת. החלטתי להשתמש בכל זאת בהקלטה הזו בגלל שמאד אהבתי את הווייב שלה וכי הצלחתי להביא אותה בסופו של דבר לכדי משהו שעובד בקונטקסט הכללי.

מסביב לגירסה ראשונית של הפלייבק והשירה המהפנטת של אוריין נכתב הטקסט והלחן, מילים שמספרות על אמא דולפינה שחונכת את הדולפין הצעיר שלה לקראת החיים בלעדיה באוקינוס. הלחן מבוסס בחלקו על הימהומים כאלה ואחרים שאוריין השאירה בהקלטה, הניחוח מהמזרח נותר.

פרוייקט קיובייס

פרוייקט הקיובייס של 'The Dolphin'

ההפקה

התופים מבוססים על TR-808 קלאסיים, הבס הוא Doepfer Dark Energy אנאלוגי, שאר הסאונדים מה-Cyrus של Musicrow (הדמיה של ה-VIrus TI ל-Reaktor, תוצרת בית) מלבד הארפג'יאטור שמגיע מההדמיה של Arturia ל-Yamaha CS80.

הקלטתי את השירה שלי ב-2 טייקים כשאני לוחש קרוב מאד למיקרופון, כל כך קרוב שניתן לפעמים (סליחה על הויזואליות) לשמוע את הרוק בתוך הפה. אהבתי את האינטימיות שזה יוצר.

ומשם הקטע שוכלל עם תפקידי סינתיסייזר נוספים. הרבה Washes ארוכים ברקע עם זנבות שמזייפים מעט באופן מכוון. קצת סאונד אפקטס של סינטים בחלק האחרון, ליצור יותר מסת צליל ותחושת עירבול מסויימת, מבלי לאבד את המינימליזם.

המיקס

במיקס שלחתי את השירה של אוריין חזק שמאלה על אף הדומיננטיות שלה, והעמסתי על השירה של אוריין ערמות רוורב ששירת שלוש מטרות: הוא מאזן את ה-Panning הקיצוני ומניח את השירה יותר בנינוחות במיקס, הוא גורם לקול שלה להשמע כאילו מגיע ממרחקי העבר והזמן, וכמובן הוא מכסה על סאונד ההקלטה הגרוע.

את השירה שלי לעומת זאת הותרתי יבשה מאד, שביחד עם תופים ובס יבשושיים, נותנים קונטרסט יפה ומקום לסינתיסייזרים העמוקים מהאוקינוס ולשירה של אוריין.

האיקולייזרים הם בעיקר Pultec ולפעמים Cambridge של ה-UAD, הקומפרסורים על השירות Teletronics LA2A.

Delay על הסינטים הוא כמובן ה-Echo Trip שלנו, גם הוא תוצרת בית. ריוורב אחד בשימוש בכל הפרוייקט והוא ה-EMT250 המצויין של UAD.

הבס והתופים נשלחו ל-Group ושם קומפרסו מעט על ידי ה-Fairchild, זאת על מנת לגבש אותם מעט ביחד, ולהכניס את הבס טיפה פנימה כשהוא בא על קיק.

התוצאה

התוצאה לפניכם, חמה מהתנור.

תקשיבו. ובעיקר: Be a Dolphin!

אודות נועם גינגולד

איש הסינתסייזרים ומייסד LFO. נועם הוא מוסיקאי ומפיק מוסיקלי, זוכה פרס אקו"ם לשנת 2010, ומעצב סאונד בעל שם עולמי. בפלאגינים בסינטיסייזרים ובסאונדים שנועם פיתח משתמשים המפיקים והיוצרים הטובים בעולם ביניהם: סיימון פוספורד, טרנט רזנור, גיי סיגוורת', אד בולר, אד סטארינק, ריק סימפסון ורבים אחרים.

השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם.השדות הנחוצים מסומנים ב- *

*