הרכב הטראנס קריסטל לייק

ראיון עם הרכב הדאנס Crystal Lake

את הצמד קריסטל לייק שמורכב מאלכס מוירמן ופבל גורבולסקי, הכרתם בשנת 2003. באותה שנה הפך הרימייק הדאנסי ההיסטרי שלהם ל"תותים" של "אתניקס" ללהיט רחבות שהביא אותם להופעות עם הווקליסטית מורן דוד ברוב מועדוני הארץ ביניהם הדום, פורום, והאומן 17. לאחר ההצלחה בסצינה הישראלית, התפנו השניים להפיק מוזיקה בסגנונות שונים  כגון אלקטרו, פאנקי האוס, קלאב טראנס אנרגטי והנדזאפ (יורו-טראנס). בנוסף לפרוייקט הקריסטל לייק פרצו פבל ואלכס לתודעת הטראנס עם הפרוייקט "Global Warming" יחד עם המפיק אולג מלניקוב בין השחרורים ניתן למצוא את: Fall To Pieces, Surrender, Far & Away כאשר האחרון שוחרר באוסף הנחשב של הליין המצליח באיביזה Judgment Sundays במיקסוסו של Judge Jules.

הקטעים החדשים ששוחררו בחו"ל משכו את תשומת לבם של לייבלים שונים ביניהם Whitevilla מהולנד, Cuepoint מגרמניה, Moonrising וInspired מהאנגליה, אן.אמ.סי והד ארצי מישראל ועוד רבים אחרים. הסינגל הראשון של באירופה (Sax N’ Wax) הגיע למקום ה16 במצעד ההולנדי ונשאר שם 4 שבועות, כמו כן הצמד הפיק מספר רמיקסים לדי ג'יי הגרמני המוביל Jan Wayne. ב2007 סיימו קריסטל לייק את העבודה על אלבום הבכורה שלהם שייקרא “We Bring The Joy”. האלבום מיועד לשחרור ברחבי אסיה. בנוסף לפרוייקטים אלו הקריסטל לייק מפיקים תחת השמות C-lake, Pavex, Global Warming Crew, Sunny Incו  Bar10ders.יוצרי מוזיקה אלקטרונית - Crystal Lake

איך הכרתם והתחלתם לעבוד יחד? 
נפגשנו בקייטנה בכיתה ה' וללא שום קשר למוסיקה, נהפכנו לחברים טובים מאוד. תחילה כל אחד יצר מוזיקה אלקטרונית לבד, כל אחד בסגנון אחר, עד שלבסוף בשנת 99 התאחדנו להרכב אחד.

עבודה משותפת ביצירה של מוזיקה אלקטרונית היא לא תמיד דבר פשוט. איך עובד שיתוף הפעולה ביניכם? האם יש תפקידים מוגדרים לכל אחד?
כן התפקידים דיי מוגדרים למרות שתמיד יש חפיפה מסויימת ביניהם. אלכס אחראי על ההפקה והמיקס בעוד שפבל מתמחה בכתיבה ובניית שלד היצירה. כמובן שבעבודה משותפת תמיד יהיו חילוקי דעות, אך לאורך שנים למדנו להכיר אחד את השני כך שבדרך כלל מוצאים את האמצע.

על איזה ציוד אתם עובדים? כרטיס, מוניטורים סביבת עבודה?
כרטיס קול E-mu1212
מוניטורים Yamaha hs80, M-Audio BX8
מיקרופון AKG Perception 100
מקלדות וסינטיסייזרים M-Audio Keystation 61es, Ensoniq Ts10, Virus Ti

אתם מקליטים גם ווקלס וכלים חיים. עם איזה מיקרופונים/ציוד, מה תהליך ההקלטה?
תהליך ההקלטה מאד זורם אצלינו, מקליטים סקיצה פשוטה, מנסים לשלב אותה בשיר ולראות אם העניין עובד.. חשוב לנו מאד לשמוע כבר בשלב הראשוני שיש פוטנציאל להקלטה, ולא לסמוך על אפקטים ודברים דומים.

עם איזה תוכנות אתם עובדים? איזה תוכנות אתם אוהבים במיוחד?
אנחנו עובדים עם קיובייס, היא הוכיחה את עצמה לאורך שנים כחדשנית ,נוחה ואמינה (יחסית J).

האם אתם עובדים גם עם סינטיסייזרים ברזליים?
כן, הVirus TI הסתבר כאחת ההשקעות הכי טובות שלנו בשנים האחרונות. המכשיר הזה כל כך נוח לשימוש ואיכותי בביצועיו שפשוט קשה שלא להתפעל ממנו. מומלץ מאד!

האם אתם מעדיפים את העבודה האולפנית או את ההופעות? איך אתם נוהגים להופיע?
תשמע ,העבודה האולפנית היא הבסיס להופעות שלנו ושל כל אומן, כמובן שלהיות על במה הוא תענוג שאין כמותו ואנחנו מאוד אוהבים להופיע, אך גם השעות הארוכות שאנחנו מבלים יום יום באולפן הן חלק בלתי נפרד מחיינו, בגדול אנחנו מסתכלים על זה כעל מכלול אחד. ההופעה שלנו מאד אנרגטית וקופצנית, לא זכור לנו שהיה קהל שנשאר אדיש ולא התחיל לקפוץ ולרקוד. הקונספט הוא זמרת, זוג סינטיסייזרים ,די ג'יי ולפעמים רקדני ג'אמפסטייל.קריסטל לייק - הרכב מוזיקת טראנס

מה גרם לכם לבצע רמיקס דווקא לתותים של אתניקס?
בתקופה שבה נוצר תותים, היה באזז גדול למוסיקת ההרד דאנס בהולנד ובגרמניה. האומן הראשון באירופה Jan Wayne יצא עם קאוור של Because The Night, להיט שטיפס בכל המצעדים בעולם, ועד היום מנוגן. אנחנו החלטנו באותה עת שננסה לעשות דבר דומה בארץ עם הלהיט הנוסטלגי של אתניקס. ההערכה שלנו התבררה כנכונה, והשיר תפס בצורה מדהימה כל רחבת ריקודים, בר ומועדון במדינה. לפני שנה סגרנו מעגל כאשר נפגשנו עם Jan בגרמניה וחתמנו בחברת התקליטים שלו, קיופויינט.

אתם יוצרים מגוון רחב של סגנונות. האם אתם חושבים שלאמן יוצר עדיף לבחור ז'אנר אחד או להתפרס על כמה?
בתחילת דרכו של אומן חשוב מאוד לבחור סגנון שהוא יוכל להתחבר אליו לאורך שנים. במקרה שלנו ניסינו הרבה סגנונות עד שהגענו לסגנון אחד, ועדיין אנחנו יוצרים קטעים תחת שמות שונים כמוGlobal Warming פרוייקט הטראנס שלנו, C-Lake פרוייקט באסיה וCrystal Lake הפרוייקט הראשי שלנו שמבוסס על מוזיקת הרד-דאנס שמחה ואיכותית.

איך עבר סבוב ההופעות האחרון שלכם באירופה?
הסיבוב האחרון כלל את המדינות הולנד , גרמניה, שוויץ, ובלגיה. למרות הלו"ז הקדחתני נהננו מאוד , וההופעות עברו בהצלחה רבה. אנחנו מקווים לחזור למועדוני אירופה בקרוב מאוד עם הריליסים החדשים שלנו.

מה התוכניות הקרובות שלכם בארץ ובחו"ל?
להמשיך להופיע ולקדם את פרוייקט הישרא-ג'אמפ שלנו, ע"י כך לקדם את המווזיקה הזאת בארץ ואולי גם להחזיר את סצינת המועדונים האבודה. כמו כן בימים אלו יוצא הסינגל ג'סיקה לחנויות האינטרנט, לאתרי הסלולר ולרדיו. (NMC). מבחינת חו"ל, אנחנו עובדים קשה מאד על שלושה סינגלים חדשים, כאשר המטרה היא ליצור חבילה של להיטים מאד איכותית ברמות הכי גבוהות ולצאת איתה לאירופה למסע הופעות בשנית.

איזה עצה יש לכם ליוצרי טראנס בתחילת דרכם?
תציבו לעצמכם מטרות מוגדרת, רצוי שיהיו גדולות, ותתחילו לצעוד לכיוון שלהן. השאיפה היא להשתפר כל הזמן ולהתמיד בעשייה ובלימוד.

האתר של Crystal Lake

אודות נועם גינגולד

איש הסינתסייזרים ומייסד LFO. נועם הוא מוסיקאי ומפיק מוסיקלי, זוכה פרס אקו"ם לשנת 2010, ומעצב סאונד בעל שם עולמי. בפלאגינים בסינטיסייזרים ובסאונדים שנועם פיתח משתמשים המפיקים והיוצרים הטובים בעולם ביניהם: סיימון פוספורד, טרנט רזנור, גיי סיגוורת', אד בולר, אד סטארינק, ריק סימפסון ורבים אחרים.

השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם.השדות הנחוצים מסומנים ב- *

*