מגזין אולפן ביתי / איך יוצרים מוזיקה? ראיונות עם יוצרים / אלבום יפיפה לונסה אונדין, בוגרת LFO
12695245_1586801811642440_1752204381_o

אלבום יפיפה לונסה אונדין, בוגרת LFO

את האלבום החדש שלה Forever ונסה אונדין עיבדה והפיקה בעצמה. והתוצאה עוצמתית ומהפנטת.

עטופה בפסנתרים, כלי קשת וחומות של גיטרות, הקול של ונסה יהדהד לכם בראש הרבה אחרי שהצלילים ידעכו. לאלבום ניתן להקשיב כאן, וכמובן לרכוש.

תפסנו אותה לראיון קצר ומעניין על הפקה ויצירה.

עם איזה ציוד את עובדת?

תוכנה:קיובייס, ביחסי שנאה-אהבה
כרטיס קול:RME FIREFACE 400
מוניטורים: SONODINE
מיקרופון:NEUMANN TLM 193
פרהאמפ:NEVE 8801 <3

איפה הוקלטו השירים?

באולפן שלי בבית ובאולפני בארדו בתל אביב.


מה הנושאים עליהם את כותבת?

אני כותבת לא מעט על חלומות שהיו לי והשפיעו עלי, כשראיתי עולמות אחרים. כמו כן כתבתי הרבה על הזיות ומציאות מקבילה שהמצאתי לעצמי. בנוסף אני עוסקת ברגשות שיש לכל אדם: אהבה, אובדן, כאב, בדידות, תקווה, כמיהה. בחלק מהשירים התייחסתי רק לחיים שלי ואף הוספתי משפטים שעוסקים ביסורים של עשיית המוסיקה עצמה.

האם התוצאה הסופית דומה למה שהיה לך בראש?

דומה, אבל לא זהה. יש רגשות שלא הצלחתי להעביר עד הסוף מבחינת ההפקה. כדי להעביר את המוסיקה והרגש עד הסוף היה דרוש תקציב גדול יותר.

איך את יודעת שיצא לך שיר מצויין?

כשאני שומעת אותו בראש, עוד לפני שאני נוגעת בפסנתר, הבטן שלי מתהפכת והמח שלי מתפוצץ. אני מרגישה כאילו כל ההוויה שלי נהיית מערבולת אופורית וכואבת. אז ברור לי שמה שיצא הולך להיות טוב.

מי ההשפעה המוסיקלית הכי גדולה עלייך?

לא הייתי הזמרת שאני היום בלי מריה קארי. לא הייתי כותבת לכלים בס תופים וגיטרה בלי דרים ת'יאטר. לא הייתה לי רגישות כלפיי סאונד ודיוק הפקתי בלי סטיבן וילסון. לא הייתי יכולה להיות כל כך מוזרה בלי מוסיקה קלאסית

מה הדבר הכי גרוע בלעשות מוזיקה?

הפער בין מי שאתה במחשבות שלך לעומת מי שאתה במציאות.

כסף או אומנות?

כסף כדי לייצר אומנות.

דיליי או רוורב?

ריוורב זה מריחואנה, דיליי זה אסיד. השאלה היא מה בא לך להרגיש.

עצה אחת על הפקה ב-140 תווים

אם אם מזוכיסטים או עניים או שניהם והחלטתם להפיק לעצמכם אלבום, ועל הדרך ליפול לתוך לבה רותחת ולהישרף ביסורים אינסופיים- אז הנה עצתי. דמיינו תמונה ברורה של כל שיר באלבום. אם אין לכם רפרנס מעולם המוסיקה אפשר להשתמש בדימויים, צבעים, רגשות. כשאתם ניגשים להפיק את השיר איספו את כל מה שיכול לממש את אותה תמונה
שדמיינתם, החל מהכלים שבחרתם לעבד איתם את השיר עד אנשי המקצוע שבחרתם לעבוד איתם. עבדו עם אנשים שאוהבים את המוסיקה שלכם ואתם מעריכים אותם כבני אדם. הם יכולים לתת לה את הרגש שרציתם. שם מפורסם או מישהו יקר במיוחד לא נותן בהכרח תוצאה שתרצו. תסמכו על האוזניים שלכם ועל התחושות הפנימיות שלכם. תקשיבו לביקורת, ותהיו בביקורת עצמית כל הזמן. אתם לא מתת האל לאנושות, ואלה שמבקרים אתכם לא בהכרח מקנאים בכם או יהירים. תדעו מתי לוותר ולהניח למשהו. תמיד אפשר יותר טוב, אבל הזמן\אנרגיות\תקציב שלנו מוגבלים, ואין לנו חיי נצח.

מה למדת על עצמך במשך הפקת האלבום?

שאני קדוש מעונה.

אודות נועם גינגולד

איש הסינתסייזרים ומייסד LFO. נועם הוא מוסיקאי ומפיק מוסיקלי, זוכה פרס אקו"ם לשנת 2010, ומעצב סאונד בעל שם עולמי. בפלאגינים בסינטיסייזרים ובסאונדים שנועם פיתח משתמשים המפיקים והיוצרים הטובים בעולם ביניהם: סיימון פוספורד, טרנט רזנור, גיי סיגוורת', אד בולר, אד סטארינק, ריק סימפסון ורבים אחרים.

2 תגובות

  1. OMFG !!! יוצרת כה יפה ומוכשרת בטירוף. קול מלאכי שחודר לתוך ליבך ולא מרפה ממנו…מצטער, אין לי יותר מילים כרגע לתאר… אני חושב שאני מאוהב…

  2. ואו היא מדהימה! המון בהצלחה בעשייה מוסיקאית ואמנית מעולה.
    ואני מבינה למה התחברת לכל מה שכתבת, ובהחלט למיס מאריה קארי..אני מעריצה גדולה שלה..היא גם אמנית מעוררת השראה בעלת קול מדהים וכותבת מלחינה וכו מוכשרת…
    היא מכניסה שירים בעלי השראה ומסר וגם שירים כייפים..פשוט עושה הכל ומגוונת מתחילת הקריירה עד כה.

השאר תגובה

המייל שלך לא יפורסם.השדות הנחוצים מסומנים ב- *

*